اراقون دی ال

اراقون دی ال بروزترین رسانه دانلود در ایران

اراقون دی ال

اراقون دی ال بروزترین رسانه دانلود در ایران

سایت دریافت ایمیل موقت تنها با یک کلیک !!!

نتیجه تصویری برای ‪email logo‬‏


با سلام خدمت شما کاربران عزیز اراقون دی ال


در این پست قصد دارم شما را با چند سایت خارجی که به شما یک ایمیل موقت می دهند آشنا کنم



1 - وب سایت mytempmail :


کار با این وب سایت بسیار آسان بوده و هیچ نیازی به هیچ مشخصات ندارد فقط وارد سایت شوید و روی start کلیک کنید و تمام


لینک این وب سایت : http://opizo.me/S7dsY3


2 - وب سایت moakt :


این وب سایت نیز مانند سایت بالا عمل میکند اما یک تفاوت اینجاست که شما می توانید ایمیل موقت با آدرس دلخواه خود ایجاد کنید !!!


لینک این وب سایت : http://opizo.me/bT9tek



آموزش افزایش رم کامپیوتر با استفاده از فضای هارد دیسک!!!!!

این روز ها کار با کامپیوتر های دارای رم کم مانند 2 گیگ بسیار سخت است ، اما نگران نباشید در این ویدیو یاد میگیرید که چطور رم کامپیوتر خود را بدون هیچگونه هزینه افزایش دهید کانال اراقون را برای آموزش های بیشتر دنبال کنید


لطفا برای مشاهده ویدیوی آموزشی روی ادامه مطلب کلیک کنید
 
ادامه مطلب ...

بهترین روش کسب درآمد اینترنتی در ایران (با حل کپچا کسب درآمد کنید!!)

با سلام در این پست با آموزش کسب درآمد از طریق حل کپچا در خدمت شما هستم


با حل 10 سوال حدود 1000 تومان میگیرید که هر روز حدود 30 یا 40 تا سوال میزارن


برای برداشت درآمد خودتون باید 5000 تومن داشته باشید که تو یه روز هم میتونید به دست بیارید


h1 کسب درآمد اینترنتی

هم اکنون در این سایت 2000 کاربر در حال کسب درآمد هستند که زیاد نیستند اما کم هم نیستند


این وب سایت اولین سایت در نوع خود (در ایران) می باشد شما حتی میتوانید با معرفی دیگران در سود آنها نیز شریک شوید!!


برای عضویت در این سایت روی بنر زیر کلیک کنید





لطفا بدون منبع کپی نکنید 

منبع : http://eragon-dl.blogsky.com

بهترین سایت کسب درآمد معتبر و شبکه اجتماعی محبوب با درآمد خوب

با سیستم کلیک خودکار ( بدون نیاز به کلیک کردن) با درآمد بالا 

بدون نیاز به سرمایه گذاری با درآمد روزانه حداقل 500-1000 تومان به بالا

با امکان واریز آنلاین و سریع به کلیه کارتهای بانکی عضو شتاب

کمترین میزان برداشت 10000 تومان 

پرداخت سریع و بدون کارمزد

پرداختی به کاربران تا این لحظه بیش از 1 میلیارد تومان

اضافه شدن بخش کسب درآمد از گوگل


لینک ثبت نام

سیستم کلیک خودکار

 

این سایت طوری طراحی شده که نیازی به کلیک کردن تبلیغات ندارد

 و با کلیک بر روی گزینه سبز رنگ کلیک خودکار، (تصویر زیر) سایت به صورت خودکار

 تبلیغات را یکی یکی کلیک کرده و مبلغ آن به حسابتان اضافه می گردد ...



پس اگه از کلیک کردن کلافه شدین فرصت را از دست ندهید و همین حالا در این سایت ثبت نام کنید 

تبلیغات ساعت 12 شب ریست میشه و بهترین موقع برای کلیک تبلیغات و  کسب  بالاترین مبلغ

ساعت12:05 شب هست

اگه کلیک خودکار متوقف شد مرورگرتون رو تغییر بدین (مرورگر پیشنهادی: اپرا - Opera)

اگر سوالی داشتید در قسمت نظرات بپرسید حتما به سوالتون پاسخ داده میشه


مجموع کل پرداخت های این سایت به کاربران تا این لحظه : 10,050,700,000 ریال


پرداختی این سایت به کاربران بیش از 1 میلیارد تومان می باشد


دانلود پایان نامه بررسی عقد مغارسه و باغبانی در فقه اسلامی وحقوق ایران

بررسی عقد مغارسه و باغبانی در فقه اسلامی وحقوق ایران


بخشی از پایان نامه :




چکیده :



یکی از موضوعات قدیمی مورد بحث و اختلاف برانگیز در علم فقه و حقوق ، موضوع قراردادهای مغارسه و باغبانی است . اهمیت اقتصادی این قراردادها و کاربردی که در صنایع کشاورزی و پروژه های باغبانی دارند و نیز اختلاف نظر دامنه داری که در این خصوص میان فقها و دانشمندان وجود دارد ، همچون صحیح یا باطل بودن ‏و تنوع آثار و احکام آنها ، ضرورت بررسی آنها را در قالب این مجموعه فراهم نموده است . این رساله با عنوان بررسی عقد مغارسه و باغبانی در فقه اسلامی و حقوق ایران در سه فصل تنظیم گردیده است. که در تمام فصول نظرات فقهای ‏شیعه و سنی به همراه نظرات عرف ، حقوقدانان ، رویه قضائی و متون قانونی با رویکردی کتابخانه محور ، بیان شده است ، به این ترتیب که در فصل اول ، کلیات ، مقدمات و مسائل اولیه که به نوعی ‏با موضوع ارتباط دارند آورده شده است به نحوی که ما توانسته ایم تعریفی کامل و جامع از قراردادهای مغارسه و باغبانی ارائه نماییم .‏ در فصل دوم ، وضعیت قراردادها از لحاظ صحت یا بطلان مورد بحث واقع می‌شوند و توانسته ایم ضابطه و تفکیک خوبی از وضعیت اینگونه قراردادها در فقه اسلام ( امامیه و عامه ) و حقوق ایران (عرف ، قوانین ، رویه قضائی و نظریات حقوقدانان ) بیان کنیم . در فصل سوم که مهمترین قسمت رساله می باشد به بیان آثار و احکام خاصه و ویژه این قراردادها ، به طور جامع و مفصل ، از دیدگاه فقه اسلامی ( امامیه و عامه ) و حقوق ایران (عرف ، قوانین ، رویه قضائی و نظریات حقوقدانان ) پرداخته شده است .


کلمات کلیدی : عقد - قرارداد - مغارسه - باغبانی - فقه اسلام - حقوق ایران




مقدمه



از آن هنگام که خداوند انسان را بر روی کره زمین قرارداد ، تا به امروز ، او ناگزیر است برای رفع تمام نیازهای خود تلاش کند . از سوی دیگر کلید گشایش هر استعدادی در درون انسان کار و تلاش است زیرا از نحوه کار هر شخص ، می‌توان به جوهره درونی او پی برد و وقتی این جوهره‌ درونی‌ آشکار شود و استعدادهای بالقوه به منصه ظهور برسند ، می‌توان به وجود جامعه‌ای پویا و درخشان امیدوار بود.

همچنین خداوند متعال سرنوشت و زندگی بشر را به گونه­ای رقم زده که باید در دامن طبیعت رشد کرده و به بلوغ وکمال برسد و بنابراین به طور کامل به آن وابسته و نیازمند است . متقابلاً طبیعت را نیز طوری آفریده که در خدمت انسان باشد و نیازهای وی را برآورده سازد . خورشید ، ماه ، باد ، باران ، کوه ، دریا ، گیاهان ، درختان ، همه و همه ، نعمتها و مواهب خدادادی هستند که در تسخیر گل سرسبد هستی و خلیفه خدا بر روی زمین قرار گرفته و تماماً مطیع و فرمانبردار انسانند ، تا وی از آنها در جهت حفظ بقا و حیات دنیوی خویش بهره گیرد . در این میان پاره­ای از اجزای طبیعت ، همچون درختان نقشی اساسی و حیاتی در زندگی انسان و حتی سایر موجودات زنده دارند .[1]

بر همین اساس ، در آموزه های اسلامى، درخت از اهمیت ویژه و جایگاهی ارجمند برخوردار است و در منابع روایی دین مقدس اسلام ، به امر درختکاری اهمیّت بسیاری داده و پاداش فراوانی برای آن نقل شده است و همه مردم به آن تشویق شده‌اند .

امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام ، پس از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ، با دست مبارک خویش، چاه ها و قنات های بسیاری حفر کردند که آثار آن ها هنوز هم در حجاز باقی است . ایشان سپس با آب آن ها ، باغها و نخلستان هایی بزرگ ساخت ، به طوری که توانست صدها بنده را با درآمد آنها آزاد ساخته و مخارج زندگی فقیران را تأمین کند . [2]

کمتر کسی است که در دوران زندگی اش درخت نکاشته باشد و یا لااقل در فکر کاشتن یک درخت نبوده باشد ، درختکاری یک سنت پسندیده و عامی است که همه مردم به آن علاقه دارند . شرع مقدس اسلام نیز به این فطرت طبیعی انسانها احترام گذاشته و همه مردم را به امر کشت و زرع و درختکاری تشویق و ترغیب نموده است .

در کشور ما ایران از دیرباز ، به موضوع کشاورزی و درختکاری اهمیت زیادی داده شده و اصولاً حرفه غالب مردم ایران ، کشاورزی و کشت و کار بر روی زمین بوده است و به همین دلیل ، موضوع زمین و درخت در فرهنگ ما جایگاه ویژه ای دارد و به آن اهمیت زیادی داده می شود ، به نحوی که در برخی از مناطق ایران ، زندگی یک خانوار ، از طریق فروش محصولات درختی مانند گردو و ... تامین می گردد .

اما معضلی که در این خصوص باید به آن اشاره کرد ، گستردگی و وسعت اراضی غیر قابل کشت درکشور ما می باشد که عمدتاً تحت عنوان اراضی ملی یا موات شناخته شده و به صورت مرتعی یا کوهستانی یا بیابانی بوده و فاقد آب و حتی خاک مناسب جهت کشت مشاهده می شوند لیکن باتوجه به رشد جمعیت در سالهای اخیر و نیاز بیشتر به محصولات باغی و میوجات و از همه مهمتر رسیدن به رشد اقتصادی مناسب و مطلوب از طریق تولید بیشتر این محصولات ، احیاء این اراضی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و قاعدتاً با وجود نیروی کار تحصیل کرده ، ورزیده و باتجربه در کشور و داشتن قوانین مناسب و همسو ، امکان این خواسته مطلوب بخصوص از طریق انعقاد قراردادهای مغارسه و باغبانی دور از دسترس نخواهد بود و اصولاً اگر بخواهیم همگام با سایر کشورهای پیشرفته جهان به رشد مطلوب اقتصادی نائل گردیم ، اصلاحات و اقدامات فوق الذکر در کشورمان اجتناب ناپذیر است .

الف - بیان مسئله و مورد اختلاف

در فقه اسلامی مبحثی به نام احکام توقیفیه و امضائیه وجود دارد که همیشه میان فقها ایجاد اختلاف نموده است به این معنا که ایشان ، احکام را به دو قسمت تقسیم می کنند : قسم اول احکامى است که شارع آن را بدواً و رأساً تأسیس کرده و دخل و تصرف یا تاسیس کردن باب جدید در آنها را ممنوع نموده است مانند عبادات ؛ قسم دوم احکامى است که شارع آنها را ایجاد نکرده بلکه قبل از شرع نیز وجود داشته‌اند مانند خرید و فروش یا بیع ، شارع آمده آنها را امضاء کرده است لذا دخل و تصرف و یا گشودن باب جدید در آنها مانند بیمه و سر قفلى ، جایز است مگر این که از محرّمات مسلم سر در بیاورد مثل ربا و غصب ؛ بسیاری از فقها معتقد هستند که صرفاً احکامی که شارع نسبت به آنها اقدام به تشریح نموده و مقررات آنها را تدوین و تصریح نموده صحیح و قابل اجرا بوده و در غیر این صورت باطل و حرام می باشند . [3]

با این مقدمه و نیز اهمیت و تاکیدی که دین مبین اسلام برای موضوع درخت کاری قائل است و با درنظر گرفتن وضعیت جوی و اقلیم طبیعی شبه جزیره عربستان ، کاملاً بدیهی به نظر می رسد که قرارداد های مغارسه و باغبانی به دلیل عدم سابقه قبلی در دوران پیامبر و ائمه معصومین ، جزو عقود امضائی اسلام نبوده و بنابراین بسیاری از علماى متقدم که از جمله مشاهیر آنها می توان از صاحب جواهر ، شهید ثانی و محقق قمی را نام برد و در عقود و معاملات اعتقاد به توقیفى بودن داشته اند ، عقد مغارسه را باطل و غیر قانونى اعلام کرده اند. البته نه بدین معنى که مرتکب آن را گنهکار و مجرم مى‌پنداشتند ، بلکه چنین کار و فعالیت را فاقد ارزش‌ حقوقى دانسته و دادگاه اسلامى را موظف به رسیدگى به اختلافات طرفین در این خصوص ، نمى‌دانستند و این مسئله ای اختلافی از آغاز ظهور اسلام تاکنون بوده است . برخی دیگر از فقها از جمله شهید اول و صاحب عروه به دلایل دیگر از جمله خلاف قاعده بودن این عقود و غیر قابل پیش بینی بودن نتیجه اقدامات عامل و نیز ماندگار و طولانی مدت بودن این قراردادها آن را باطل اعلام نموده اند . حالیه ما در این تحقیق قصد داریم تا در خصوص ریشه و دلایل این نظریات فقهی و شرعی و بیان سابقه قانونگذاری متعدد و بعضاً متعارضی که در کشور ما دراین خصوص وجود دارد ، کنکاش نموده و احکام و مقررات خاصی که در خصوص این مسائل در نظر فقهای طراز اول اسلام و قوانین خاص وجود دارد ، تحقیق و بررسی نماییم . به تبع باتوجه به تنوع عقاید و اختلاف نظرهای فقهی و حقوقی که در این زمینه وجود دارد ، مسائل جذاب تر و پرمحتوی تر ارائه خواهد شد .

ب - ضرورت انجام تحقیق

دلیلی که اهمیت پردازش به این موضوع تحقیق را چندین برابر می کند ، این است که علی رغم رواج نسبی انعقاد اینگونه قراردادها در جامعه ، عامه مردم از احکام و شرایط ویژه این نوع از قراردادها به دلیل عدم دسترسی به هرگونه منابع ، کتب و مقاله ، بی اطلاع و ناآگاه هستند و همین موضوع سبب سوء استفاده بسیاری از افراد فرصت طلب و افزایش حجم پرونده های مطروحه در دادگستری در این زمینه گردیده است. همچنین هیچگونه قالب و شکل از پیش طراحی شده ای که حاوی تمامی احکام ، زوایا ، جزئیات ، شرایط و چگونگی انعقاد اینگونه از قراردادها باشد ، در جامعه امروز وجود ندارد و به همین دلیل ملاحظه گردیده که عده ای از اشخاص غیر متخصص و عمدتاً سودجو در تلاش هستند تا آثار و اهداف مندرج در اینگونه عقود را در قالب و شکل عقود دیگر به دست بیاورند و این امر همانگونه که گفته شد علاوه بر اینکه در بعضی موارد سبب کلاهبرداری از سوی عده ای در جامعه خواهد شد ، نهایتاً سایر عقود و قراردادها را نیز از اهداف اولیه وضع و مسیر اصلی خود منحرف خواهد نمود . از طرفی گفته شد که نیاز به تولید محصولات باغی بیشتر و نیز دستیابی به اقتصادی پویا و کارآمد ، مستلزم آگاهی داشتن از قوانین و احکام اینگونه قراردادها می باشد از همه مهمتر اینکه در نهایت ، از لحاظ علمی و عملی بخصوص در قرن حاضر که شاهد شکوفایی تمامی علوم در تمامی زمینه ها هستیم ، به هیچ عنوان منطقی و جالب نیست که در کشور ما ، هنوز نتوانسته ایم وضعیت این قراردادها را تعیین تکلیف کنیم که آیا بالاخره این گونه قراردادها صحیح هستند یا باطل ؟



[1] . اسلام عسکرى پور ، مقاله درختکارى در آموزهاى اسلامى ، مجله کوثر ، شماره 73 ، بهار 1387 .

.[2] محمد باقر بن محمد تقى مجلسی ، بحارالانوار ، تاریخ زندگی امام علی (علیه السلام) ، ج 41، انتشارات اسلامیه، چاپ سوم، 1372، ص 58 به بعد .

[3]. ابوالقاسم بن محمد حسن‌ میرزای قمی ، جامع الشتات فی أجوبه السؤالات ، جلد دوم ، مرتضى رضوى ، انتشارات موسسه کیهان ، چاپ اول ، ص 464 .,